BLOG: Presteren en winnen doe je samen

Geplaatst op 1 november 2016

Blogger: Margo Wesselink
 

Omdat we nu voor de tweede keer genomineerd zijn, vragen we onze collega’s wat zij daar van vinden en hoe zij denken dat dat komt. Zo ook Niek Bos, calculator binnen het Groothuis-team.

Niek is blij verrast met de nominatie. ‘Bijzonder dat we twee keer achter elkaar genomineerd zijn, dat doet me echt wel iets. Ik werk al vanaf mijn stageperiode (bijna 20 jaar geleden) bij tifa Groothuis. Op zaterdagochtend in de fabriek en door de week op kantoor. Zo heb ik het bedrijf van binnen en buiten leren kennen. Doordat je precies weet waar je het over hebt, kun je klanten ook prima te woord staan en adviseren. En daar heeft iedereen baat bij.’ Is dat ook de reden dat we weer genomineerd zijn denk je? ‘Ons team blijft zichzelf, loopt niet naast de schoenen. Ik denk dat onze klanten deze nuchterheid waarderen omdat ze zelf ook zo zijn. Onze klanten passen bij ons. De meesten die zaken met ons gedaan hebben, blijven ook klant. Dat zegt genoeg over onze betrouwbaarheid en kwaliteit.’

Ook voor het imago van ons bedrijf is het goed volgens Niek. Het resultaat van de vorige nominatie en vervolgens het binnenhalen van de titel ‘Houtwereld Topleverancier’ levert naast trots en blijdschap ook echt meer opdrachten op.

Meer dan tevreden
Niek werkt dan ook meer dan tevreden bij Timmerfabriek Groothuis. Hij kent ons bedrijf door en door. ‘Kijk, als het druk is, is het Groothuis-team altijd bereid een stapje extra te doen, dat geeft voldoening en helemaal als het bekroond wordt met nominaties en het behalen van een titel. En die nominaties en de titel hebben wij te danken aan klanten die meer dan tevreden zijn.’ Ook binnen het Groothuis-team zelf brengt het veel. ‘Het is een mooi bedrijf, met betrokken mensen en een goede werksfeer, maar de titel vorig jaar en nu weer een nominatie wakkert de samenhorigheid wel aan hoor! Presteren en winnen doe je samen inderdaad.'

Waar Niek vooral verbaasd over is, zijn de reacties uit zijn privé-omgeving. Binnen die omgeving heeft niemand met de bouw te maken, maar toch blijken ze met hem mee te leven. Social media spelen daarin een belangrijke rol. ‘Het Groothuis-team gaat gewoon door met het luisteren naar de klant en dat stapje extra doen waardoor klanten meer worden dan afnemers, namelijk ambassadeurs van Timmerfabriek Groothuis.

"Want alleen dan krijgt ons Groothuis-hart ruimte om te groeien."

“Of we de titel weer binnen halen of niet, wij blijven gaan voor meer dan tevreden (nieuwe) klanten’.

___________________________________________________________

Wilt u van onze nominatie ook echt een titel maken, stem dan hier


Deel deze pagina


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit nieuwsbericht.

Reactie plaatsen



Wilt u meer informatie?