De timmerindustrie zit dringend verlegen om instroom in de branche. En dat probleem wordt nog nijpender als de bouw verder aantrekt. Tegelijkertijd klopt het beeld bij leerlingen van een voornamelijk ambachtelijke sector nauwelijks meer met de industriële procesgestuurde werkelijkheid. We moeten ons meer onderscheiden en laten zien wat voor moderne industrie we zijn. Dat imago is gekoppeld aan de infrastructuur van de acht samenwerkingsverbanden in de Houtcirkel. Zij zijn het die die instroom moeten opnemen, verwerken en begeleiden. De campagne richt zich in eerste instantie primair op de jeugd. Later zullen ook andere doelgroepen worden benaderd. Het resultaat van de campagne moet zijn dat de timmerindustrie voor de BV Nederland een gezicht krijgen en dat we in staat zijn om jongeren ervan te overtuigen dat voor hen bij ons een goede carrière is weggelegd. En dat moet zich uiteindelijk vertalen in een verhoogde instroom in de bbl-opleidingen (beroepsbegeleidende leerweg).
Om al het werk aan te kunnen, zijn duizenden vakmensen nodig. Doeners die het leuk vinden om te werken met computers en grote machines. Mensen die zich willen (blijven) ontwikkelen … Wedje. Om je heen zie je nu één, twee, drie, nee zeker vier dingen van hout. Hout is overal. De deur, het kozijn, de vloer, de trap … En nieuwe deuren, kozijnen, enzovoort zijn altijd nodig. Hout is de toekomst. Ook die van jou?
De Timmerfabrikant heeft er deze week een heel artikel aan besteed. Nieuwsgierig? Klik dan hier
Meer informatie over de campagne vind je op de website hout dat werkt.nl