Copyright: Annemiek Völkers - Nijverdal
Het Groothuis-hart klopt harder en harder
Na jarenlang hard werken en goed luisteren naar de wensen van de klant, wordt Timmerfabriek Groothuis weer beloond; een nominatie voor Topleverancier 2016-2017. Met grote trots vertellen Marco Oude Nijhuis en Hans Wesselink wat de titel in 2015-2016 en een jaar later wederom een nominatie, betekent voor het Groothuis-team.
"Bonk, Bonk, Bonk,
niet vanuit de fabriek, maar vanuit het Groothuis-hart, dat gestaag groeit."
Vorig jaar na het behalen van de titel kreeg directeur Richard Groothuis veel aandacht van de vakpers, collega’s en afnemers. Hij schreef het succes uiteraard ook toe aan de inzet van de medewerkers van zijn bedrijf. Hij sprak over het Groohuis-hart. Maar ook de medewerkers vertellen graag over dit teamsucces en wat de titel en nominatie met hen doet. Het draait al lang niet meer alleen om het product.
Marco Oude Nijhuis en Hans Wesselink werken beiden ruim 25 jaar voor Timmerfabriek Groothuis. Hans: ‘Een afnemer die jaar na jaar de voorkeur geeft aan ons bedrijf, kun je uiteraard een tevreden klant noemen. Klantenbinding is natuurlijk een must voor ieder bedrijf, maar dat krijg je niet zomaar’. Marco: ‘Dat klopt, jarenlang de klant centraal stellen, een perfect passend product, meedenken in ontwerpfase, tijdens het bouwproces en nazorg/service vormen de basis van klantenbinding’.‘Maar’, zegt Hans Wesselink, ‘wij gaan een stapje verder. Aandacht voor de afnemer, de mens achter het bedrijf dat producten van je afneemt. Het draait al lang niet meer om het product, want de afnemer moet er vanuit kunnen gaan dat hij of zij een kwalitatief perfect product krijgt dat aansluit op de wensen en eisen. Het draait om aandacht hebben voor.’
Eerst zaaien dan oogsten
Oude Nijhuis en Wesselink zijn heel gelukkig met de nominatie. Het voelt als waardering voor jarenlange inzet en het constant oog hebben voor vernieuwing, innovatie om zo goed mogelijk inspelen op de eisen en wensen van de klant en deze tijd. Daarnaast ook aandacht voor de mens en de maatschappij. Wesselink: ‘Denk hierbij aan het aanstellen van arbeidsgehandicapten, het creëren van diverse stageplekken, maar ook een bruiloft van een afnemer laten we niet onopgemerkt voorbij gaan.’
Fans in plaats van klanten
Zo krijg je fans in plaats van klanten. Het krijgen van fans gaat nog een stapje verder dan klantenbinding. Fans zijn blijkbaar ook bereid om ervoor te zorgen dat ons bedrijf wederom genomineerd is. Hans en Marco zijn iedereen die Timmerfabriek Groothuis heeft aangedragen voor de nominatie zeer dankbaar.
Bonk, Bonk, Bonk het Groothuis-hart klopt stevig en groeit verder …
____________________________________________________________________________________________
Wilt u van onze nominatie echt een titel maken, stem dan hier!